logo

چگونگی دریافت گواهی تمکن مالی با صندوق های سرمایه گذاری

خانهآموزش بورسصندوق‌های سرمایه گذاریتمکن مالی از طریق صندوق های سرمایه گذاری

دریافت تمکن مالی Certificate of Financial Ability برای مهاجرت یا مسافرت به مقصدهای مختلف ممکن است بسته به شرایط وضعیت شما و قوانین مربوطه متفاوت باشد. در اکثر موارد، افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای دیگر را دارند، ممکن است نیاز به ارائه مدارک یا اطلاعاتی داشته باشند که نشان دهنده توانایی مالی آن‌ها برای تامین هزینه‌های مورد نیاز است.

برای مثال، در برخی کشورها، افرادی که می‌خواهند ویزای کاری یا ویزای مهاجرت را دریافت کنند، باید تمکن مالی خود را ثابت کنند. این می‌تواند شامل ارائه حساب بانکی، اوراق صندوق درآمد ثابت، سهام، گواهی سپرده کالایی و ... باشد.

اگر قصد دریافت تمکن مالی از طریق صندوق‌ سرمایه‌گذاری را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه دریافت تمکن مالی سپرده گذاری مرکزی کسب نمایید.

گواهی تمکن مالی چیست؟

بسیاری به دنبال نحوه دریافت گواهی تمکن مالی از کارگزاری و یا دریافت گواهی تمکن مالی از بورس هستند اما باید بدانید که برای دریافت تمکن مالی باید به سایت سپره گذاری مرکزی مراجعه کنید. پیش از اینکه به آموزش نحوه دریافت تمکن مالی از سایت سپرده گذاری مرکزی بپردازیم، بهتر است با اهمیت تمکن مالی بیشتر آشنا شوید.

کسانی که قصد مهاجرت و یا مسافرت به یکی از کشورهای خارجی را داشته باشند، جهت اثبات تمکن مالی باید مدارکی را ارائه کنند. گواهی تمکن مالی به زبان ساده، یک سند رسمی است که در آن دارایی فرد به ارز دلار یا یورو محاسبه می‌شود.

گواهی تمکن مالی می‌تواند براساس موارد مختلفی همچون اوراق صندوق درآمد ثابت، سپرده بانکی، اجاره نامه ملک، سود سهام بورسی و یا حقوق بازنشستگی باشد. پیش از این در مقاله‌ای به نحوه دریافت گواهی سهام جهت تمکن مالی اشاره کردیم. این مطلب می‌تواند تکمیل کننده مقاله فوق باشد.

اما اگر جزو کسانی هستید که قصد دارید سود بیشتر از بانک دریافت و همچنین این دارایی را به عنوان گواهی تمکن مالی معرفی کنید، به شما اوراق صندوق درآمد ثابت را پیشنهاد می‌کنیم. در حال حاضر صندوق درآمد ثابت سپر با پرداخت سود 30 درصد سالانه می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری و دریافت گواهی تمکن مالی باشد.

دریافت تمکن مالی از طریق صندوق‌ درآمد ثابت

صندوق درآمد ثابت مناسب کسانی است که قصد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را دارند و علاوه بر این می‌خواهند از این دارایی به عنوان گواهی تمکن مالی استفاده کنند. علاوه بر مزایای گفته شده، خرید صندوق دارای سود بالاتر از بانک، سرمایه گذاری کم ریسک، قدرت نقدشوندگی بالا و دارای سود روزشمار است. جهت دریافت گواهی تمکن مالی با استفاده از صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت متقاضی باید وارد سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی شود و درخواست خود را ثبت نماید.

تکمن مالی صندوق قابل معامله در بورس

صندوق های etf (صندوق قابل معامله در بورس) جزو پرطرفدارترین نوع صندوق هستند. در صورتی که بخشی از دارایی شما به صندوق های etf اختصاص دارد برای دریافت تمکن مالی باید وارد سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی شده و درخواست خود را ثبت کنید. پس از دریافت پرینت گواهی تمکن مالی نیاز به مراجعه حضوری نیست و نسخه الکترونیکی بدون امضا قابل استناد است.

تکمن مالی صندوق صدور – ابطالی

در صورتی که بخشی از دارایی شما صندوق سرمایه گذاری از نوع صدور-ابطالی است، باید درخواست صدور الکترونیکی گواهی تمکن مالی را به صورت حضوری از شعب صندوق درخواست کنید. 

نحوه دریافت گواهی تمکن مالی از شرکت سپرده گذاری مرکزی

برای دریافت گواهی گواهی تمکن مالی شرکت سپرده گذاری مرکزی مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد سایت ddn.csdiran.ir شوید.

2- پس از ورود با کد ملی و رمز عبور، وارد بخش میز خدمت الکترونیک گردید.

3- از قسمت ثبت درخواست، گزینه صورت وضعیت دارایی را انتخاب کنید. این درخواست باید به زبان انگلیسی باشد.

4- کد ملی و شماره پاسپورت خود را وارد و گواهی الکترونیکی تمکن مالی را دریافت کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی امکان دریافت تمکن مالی سفارت و دانشگاه با اوراق صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت پرداختیم. برای این کار کافی است تا به میزان لازم اوراق صندوق درآمد ثابت خریداری تا علاوه بر دریافت سود 30 درصد، برای دریافت گواهی تمکن مالی اقدام کنید.

بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر و همچنین دریافت راهنمایی کامل، به سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظرتان مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند شما را در خصوص نیازمندی‌های مالی و مدارک لازم برای مهاجرت یا سفر به کشورهای مختلف راهنمایی کنند.

بنردسته بندی:صندوق‌های سرمایه گذاری

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر