logo

ترکیب 2 اندیکاتور Stochastic و EMA

خانهآموزش بورستحلیل تکنیکالترکیب 2 اندیکاتور Stochastic و EMA

یکی از راه‌های مطمئن ورود به معامله استفاده از ترکیب دو یا سه اندیکاتور و نمودار قیمت است. در این نوشتار استراتژی معاملاتی ترکیب ema (Exponential Moving Average) و اسیلاتور استوکاستیک (Stochastic Oscillator) معرفی شده است.

استراتژی معرفی شده از مدل استراتژی‌های تعقیب روند است در این استراتژی ‌EMAها به عنوان ابزاری برای تشخیص روند‌های بلند مدت و Stochastic جهت تشخیص زمان‌های اشباع خرید و اشباع فروش (Overbought / Oversold) در دوره‌های کوتاه مدت استفاده می‌شود. در زمان‌هایی می‌توان معاملات موفقی را با تکیه به اصلاح قیمت انجام داد.

نقاط قوت و نقاط استراتژی

با توجه به این اصل که هیچ استراتژی برای تمام شرایط بازار و برای تمام زمان‌های بازار مناسب نمی‌باشد، استراتژی ترکیبی Stochastic / EMA نیز از این قاعده مستثنا نبوده و معایت و مزایای آن را می‌توان در قالب پیش رو بیان کرد:

نقاط قوت

  • این استراتژی تا حد زیاذی قابل اعتماد است.
  • از دوره‌های روند دار بازار بهره مناسبی بدست می‌آورید.

نقاط ضعف

  • در مواقعی که بازار بدون روند است تعداد سیگنال‌های خطا زیاد است
  • تعداد سیگنال‌های دریافتی کم می‌باشد.

تنظیمات لازم برای اجرای استراتژی

این استراتژی برای سهام، جفت ارزها، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال قابل استفاده است.

در قدم اول تعداد 3 EMA با دوره‌های 50، 100 و 200 به نمودار اضافه می‌کنیم. برای تشخیص روند در تایم فریم روزانه و اسیلاتور Stochastic برای بررسی در تایم H1 را به نمودار اضافه می‌کنیم.

شرایط ورود به معامله

هرگاه روند بلند مدت بازار صعودی بوده و خط اسیلاتور Stochastic حد Oversold را در تایم فریم H1 از زیر قطع کرد، وارد پوزیشن خرید می‌شویم. در این استراتزی هنگامی روند صعودی فرض می‌شود که در چارت روزانه:

نمودار قیمت بالای EMA50

EMA50 بالای EMA100

 EMA100 بالای EMA200 باشد.

شرایط خروج از معامله

برای حدود Take Profit با توجه به اینکه این یک استراتژی تعقیب روند بوده، معمولا تا مشاهده نکردن سیگنال معکوس ورود از معامله خارج نمی‌شویم و برای حد ضرر هم از تکنیک Trailing Stop Loss استفاده می‌کنیم. با این حال میتوانید مووینگ کوچکتر را به عنوان حد ضرر در نظر بگیرید و با تغییرات آن حد ضرر خود را جابجا کنید.

بنردسته بندی:تحلیل تکنیکالترکیب اندیکاتورها

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

نظرات کاربران

نظر